Naprawa klimatyzacji samochodowej - rozwiązywanie problemów.

Klimatyzacja w twoim samochodzie działa, ale nie wiesz, co jest nie tak. Nie przejmuj się tym! Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się o powszechnych problemach z klimatyzacją i zatrzymaj się na dzisiaj!

Co to jest "Czarna Śmierć"?

Jeśli masz zamiar iść spać i chcesz uniknąć koszmarów, możesz odłożyć czytanie do rana. Jeśli masz zamiar wsiąść do samochodu, proszę czytaj dalej.

Podczas gdy "Czarna Śmierć" to nie to samo, co zabójcza dżuma w XIV wieku, system klimatyzacji w samochodzie doświadczający "Czarnej Śmierci" będzie zainfekowany jak zaraza. Czarna Śmierć zaczyna się wewnątrz kompresora po zepsuciu się czynnika chłodniczego. Ponieważ czynnik chłodniczy działa jak ciecz robocza, tak samo jak olej silnikowy, który zapewnia smarowanie w celu ochrony silnika, awaria czynnika chłodniczego spowoduje brzydkie zużycie, rozpoczynające się w sprężarce. Stamtąd ostre i mroczne cząstki metalu powstałe podczas awarii sprężarki mogą przedostać się przez resztę układu klimatyzacji, powodując spustoszenie w całym układzie. Zanim się obejrzysz, całe zimne powietrze i jego przepływ już dawno zniknie. Skieruj żniwiarkę do klimatyzacji.

Najlepszą ochroną przed czarną śmiercią jest kontrola wydajności klimatyzacji. Zaplanuj jeden na dzisiaj.

Dlaczego moja klimatyzacja ma słaby przepływ powietrza?

Czujemy twój ból i dyskomfort spowodowany słabym przepływem powietrza. Sam pot wystarczy, aby doprowadzić każdego z nas do szaleństwa. Jednak w grę wchodzi wiele czynników. Jeśli zauważysz zmniejszony przepływ powietrza na wczesnym etapie niż później, wykonaj odpowiedni krok i przeanalizuj go zanim dojdzie do innych śmiertelnych uszkodzeń układu klimatyzacji.

Główne przyczyny słabego przepływu powietrza:

  • W rdzeniu parownika mogła nagromadzić się pleśń lub pleśń pochodząca z wilgoci resztkowej, która powstaje podczas procesu chłodzenia. Gdy to nastąpi, powietrze będzie miało problemy z dotarciem do otworów wentylacyjnych.
  • Poluzował się wąż. Dzieje się tak zazwyczaj w przypadku węża dmuchawy, który dostarcza powietrze do jednostki dmuchawy.
  • Wentylator jest smażony. Jeśli wentylator nie pracuje, powietrze nie będzie przepływać zbyt dobrze.
  • Uszczelki. Nie, nie te uszczelki przy molo. Uszczelki rdzenia obudowy, uszczelki obudowy dmuchawy lub obudowy parownika; Wszystkie mogą się otworzyć i zmniejszyć przepływ powietrza. Systemy wentylacyjne klimatyzacji są bardzo wrażliwe i muszą pozostać uszczelnione. Po ich otwarciu cały system jest zagrożony.
Niezależnie od tego, co jest przyczyną problemów z przepływem powietrza, mamy odpowiedź. Należy zaplanować kontrolę wydajności systemu klimatyzacji.

Czy są jakieś systemowe światła ostrzegawcze, które ostrzegają mnie o problemie z klimatyzacją?

Zazwyczaj nie, ale niektóre pojazdy posiadają Centra Informacji dla Kierowcy (DIC), które mogą wyświetlać stan wielu systemów w pojeździe. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.

Mój system klimatyzacji nie jest tak zimny jak kiedyś, co się dzieje?

Istnieje kilka powodów, dla których system klimatyzacji może stracić swoje zimno. Gdy tylko zaczniesz dostrzegać ten objaw, może to oznaczać różnicę między koniecznością wykonania małej naprawy, a co gorsza - dużej. Oto co może spowodować, że zimne powietrze straci swój chłód.

Brak cennego zimnego powietrza może być spowodowany:

  • Wyciek freonu spowodowany przez uszkodzony o-ring, uszczelkę, wąż lub komponent
  • Zatkana rura rozprężna lub wąż doprowadzający czynnik chłodniczy
  • Awaria sprężarki lub sprzęgła sprężarki
  • Awaria silnika dmuchawy lub rezystora silnika dmuchawy
  • Uszkodzony lub uszkodzony skraplacz lub parownik
  • Wycieki próżniowe
  • Awaria wyłącznika, bezpiecznika, przekaźnika, modułu sterującego, drzwi mieszanych lub cewki elektromagnetycznej
Wycieki mogą być niszczycielskie. Kiedy system klimatyzacji zaczyna przeciekać, masz coś, co nazywa się "systemem otwartym". Jeśli Ty lub Twój technik wcześnie odkryje nieszczelność, Twoja naprawa będzie tańsza. Niestety, jeśli nieszczelność od jakiegoś czasu wpływa na zimne powietrze, wilgoć najprawdopodobniej dostała się do układu klimatyzacji i mogła uszkodzić inne ważne i kosztowne części. Należy zachować zimne powietrze. Należy zaplanować kontrolę sprawności systemu klimatyzacji.

Klimatyzator zaczyna się ochładzać, a następnie zaczyna się nagrzewać, co się dzieje?

Cóż, jak wiele skomplikowanych historii, nigdy nie ma jednej prostej odpowiedzi. Systemy klimatyzacyjne są niestabilną rasą. Najlepiej jest zlecić nam sprawdzenie systemu pod kątem któregoś z wymienionych poniżej objawów.

Od zimna do gorąca i wszystkie objawy pomiędzy nimi:

  • Zatkany zawór rozprężny: Zawór rozprężny rozprowadza odpowiednią ilość czynnika chłodniczego do parownika. Jeśli zawór jest zablokowany, czynnik chłodniczy nie może dopłynąć do parownika. Przy zatkanym zaworze czynnik chłodniczy zacznie całkowicie zamarzać w przypadku obecności wilgoci.
  • Wadliwe sprzęgło sprężarki: Jeżeli sprzęgło nie współpracuje ze sprężarką, to sprężarka nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia. Skutkiem tego będzie gorące powietrze.
  • Scenariusz z przepalonym bezpiecznikiem: Czasami bezpieczniki ulegają zwarciu. Jeśli bezpiecznik związany z układem klimatyzacji ulegnie uszkodzeniu, zasilanie niektórych części zostanie zatrzymane.
  • Wycieki są najgorszym przyjacielem systemu klimatyzacji: Wycieki są wynikiem uszkodzenia lub obecności wilgoci. Kiedy wilgoć i czynnik chłodniczy mieszają się, paskudne, żrące kwasy zjadają uszczelki i komponenty, powodując nieszczelność.

Co to za śmierdzący zapach ze schowka na siłowni, który wydobywa się z moich otworów wentylacyjnych?

Wygląda na to, że masz problem z zapachem na rękach. Jest kilka problemów, które mogą być przyczyną tego zapachu.

Potencjalne przyczyny paskudnych zapachów "szafki na siłowni":

  • Brudny i stary filtr kabinowy.
  • Spleśniała obudowa parownika. Problem dla wielu pojazdów, gdy w obudowie parownika znajduje się woda, ponieważ odpływ z obudowy jest zablokowany. Pleśń będzie się gromadzić.

Jak sprawdzić szczelność układu klimatyzacji?

Chociaż nie jesteśmy jednostką C.S.I., sposoby wykrywania nieszczelności systemu klimatyzacji nie są dalekie od epizodu popularnego programu badawczego.

Wykrywanie przecieków:

  • Czarne światło włączyło barwniki. Dobrze pan to przeczytał. Wiele czynników chłodniczych jest wstępnie zmieszanych ze specjalnym barwnikiem U.V., który pojawia się pod czarnym światłem. Przeprowadzimy czarne światło nad układem klimatyzacji, aby sprawdzić, czy pojawia się jakiś barwnik.
  • Weź "sniffer". Sniffer to specjalne urządzenie, które miesza się z chemicznymi składnikami czynnika chłodniczego. Jeśli wystąpi przeciek, nasz sniffer go wywącha.

Co powoduje nieszczelność układu klimatyzacji?

Wiek i wilgoć. Zwykłe i proste. Gumowe uszczelki i węże mogą z czasem stracić elastyczność, a w wyniku awarii może dojść do wycieku freonu i przedostania się wilgoci do układu klimatyzacji pojazdu. Wilgoć jest pocałunkiem śmierci dla twojego układu klimatyzacji, mieszając się z czynnikiem chłodniczym i tworząc układ niszczący żrący kwas.

Szybki fakt: Jeśli wilgoć jest obecna, może uszkodzić Twój akumulator, odbiornik lub suszarkę. Pamiętaj, że urządzenia te są odpowiedzialne za usuwanie wilgoci z systemu klimatyzacji i ostatecznie przestaną działać po wystawieniu ich na działanie otwartego systemu (przeciek lub pęknięcie).

Popularne posty z tego bloga

Najczęściej zadawane pytania dotyczące filtrów paliwa i powietrza w Twoim samochodzie